Un Internet fără cookie-uri publicitare este acum mai aproape decât oricând
Fractal Protocol oferă o experiență mai bună utilizatorilor și o piață mai echitabilă pentru creatorii de conținut
Atunci când vizitați un web site net, în aceste zile va trebui să vă dați consimțământul pentru cookie-uri, care sunt utilizate pentru a identifica utilizatorii ca un vizitator care revine, analizând utilizarea acestora de la un anumit web site net, oferindu-le acces la servicii terțe și construind un profil al particularităților lor. interese pentru a le arăta reclame relevante pe alte site-uri net.
Cookie-urile nu pot fi procesate dacă utilizatorul nu își dă consimțământul, iar utilizatorii își pot retrage consimțământul și pot anula prelucrarea cookie-urilor, eliminându-le de pe dispozitiv, dar cele mai populare browsere net sunt setate pentru a permite stocarea cookie-urilor. Deși cookie-urile în sine nu pot cerceta informații despre utilizatori, ele stochează informații personale care sunt introduse în formularele de comandă ale site-urilor net, paginile de înregistrare, paginile de plată și multe altele.
Bine, rele și invazive
Având un rol în experiențele noastre de navigare de peste 25 de ani, cookie-urile colectează și partajează atât date personale cât și de navigare ale utilizatorilor net și, pe măsură ce duopolul Google și Fb a crescut, cookie-uri terță parte, în special, au însemnat că vulnerabilitățile de securitate au devenit mai răspândite. Pe orice web site net, un utilizator ar putea fi expus de mai multe ori la cookie-uri potențial rău intenționate care își colectează informațiile personale fără să știe și cu ochii lumii blocate mai mult pe ecranele dispozitivelor lor decât oricând, acest lucru este mai preocupant ca niciodată înainte pentru oricine care își apreciază confidențialitatea.
Dar, în același timp, publicitatea on-line rămâne una dintre, dacă nu chiar cele mai eficiente modalități prin care mărcile și companiile își pot atinge publicul țintă, iar cookie-urile de la terți au reprezentat o modalitate majoră pentru aceste companii de a continua să ajungă la consumatorii pertinenți. Direcționarea precisă și rentabilă a potențialilor consumatori care navighează pe net este ceea ce menține multe companii din întreaga lume profitabile într-un climat financial incert, dar cu Google anunță că intenționează să scape complet de cookie-urile terților până în 2022, comerțul digital și companiile bazate pe net care s-au bazat anterior pe datele silențioase ale unuia dintre cei mai mari giganți ai internetului vor pierde un instrument puternic pentru colectarea datelor.
Atât cu Firefox, cât și cu Safari, cele două mari browsere net din lume, anunțând, de asemenea, că software-ul lor va bloca cookie-urile terță parte în mod implicit, acest lucru este un second tulburător pentru majoritatea editorilor, creatorilor de conținut și specialiștilor în advertising and marketing digital care au fost nevoiți să se bazeze pe Fb și Google seturi de date behemoth. Mai mult decât atât este că, deși cookie-urile de la terțe părți pot dispărea anul viitor, ID-uri universale care sunt introduse ca omologi primari, cel mai probabil vor duce la probleme de confidențialitate pentru utilizatorii finali.
O modalitate mai bună
Deci, care este soluția? Pe măsură ce creatorii de conținut și specialiștii în advertising and marketing digital decid cum să abordeze iminenta secetă de date, Protocolul fractal a apărut cu o soluție care pare să beneficieze toate părțile implicate. Fractal Protocol urmărește să înlocuiască cookie-ul publicitar și să ofere utilizatorilor controlul asupra datelor lor prin crearea de date comune care vor permite o concurență loială împotriva duopolului pieței publicitare valutare.
Construit ca un protocol open-source cu marjă zero, Protocolul fractal definește un standard de bază pentru schimbul de date într-un mod corect și deschis, cu un sistem de stimulare pentru vânzarea și cumpărarea de inventar publicitar construit pe o infrastructură transparentă și de încredere. Odată cu introducerea unui ecosistem care recompensează utilizatorii pentru partajarea și verificarea datelor lor, Protocolul Fractal democratizează, de asemenea, accesul și disponibilitatea datelor atât pentru editori, cât și pentru agenții de publicitate, oferindu-le instrumente și metode pentru a valorifica datele valoroase și verificate ale utilizatorilor.
„Credem că creatorii de conținut ar trebui să fie plătiți pentru ceea ce fac și utilizatorii ar trebui să aibă auto-suveranitate asupra propriilor date; pur și simplu pentru că infrastructura este deschisă, gratuită și accesibilă. ” – Julian Leitloff, co-fondator și CEO Fractal Protocol
După ce a strâns peste 2 milioane de dolari într-o rundă privată condusă de o varietate de blockchain de renume, piață publicitară și fonduri de capital de risc, proiectul săptămâna aceasta și-a anunțat planurile de a lansa o rundă de investiții publice pe populara platformă descentralizată de strângere de fonduri Polkastarter, joi, 25 februarie 2021.
Evoluția legislației în materie de confidențialitate și a modificărilor platformei de către duopolul Google, Fb și, de asemenea, Apple înseamnă că, în curând, vor exista mai puține date disponibile nu numai pentru mărci, ci și pentru întregul ecosistem de publicitate on-line – Protocolul Fractal marchează o schimbare interesantă în modul în care datele pot fi colectate, partajate și câștigate fără a compromite confidențialitatea utilizatorului remaining.
Picture by Bernadette Wurzinger from Pixabay