Pregătirea drumului spre adoptarea în masă
De la înființarea sa în 2009, criptomoneda a devenit atât un fenomen cultural, cât și financiar. Pe măsură ce titlurile știrilor prezintă valorile sale de schimb în continuă creștere și potențialul perturbator, investitorii și experții bancari au intrat într-o frenezie. Și totuși, în timp ce banii digitali sunt pe mintea multor oameni, există încă o lipsă de înțelegere despre ce este și ce poate face în rândul consumatorilor obișnuiți.
Acest lucru se datorează faptului că criptomoneda este o inovație discontinuă sau perturbatoare, iar adoptarea acesteia necesită schimbări semnificative în comportamentul consumatorilor și infrastructura întreprinderilor de sprijin. Pentru a reuși și a se apropia de punctul de adoptare în masă, criptomoneda ca produs trebuie să creeze un efect de bandwagon și să creeze impuls, astfel încât să devină un commonplace de facto. Acest proces se numește ciclul de viață al adoptării tehnologiei, iar media joacă un rol esențial în acesta. Industria criptografică are nevoie de un mannequin de advertising and marketing care să-și poată face publicitate în mod eficient schimbările și inovațiile proceed.
Prăpastia
În cartea sa din 1991 Trecerea prăpastiei, Geoffrey Moore explică faptul că fiecare tehnologie perturbatoare trebuie să treacă prin cinci etape de adoptare: În prima etapă, inovatorii se ocupă de noile tehnologii; în al doilea, primii adoptatori îl descoperă; în etapele a treia și a patra, o „majoritate timpurie” și o „majoritate târzie” – cele mai mari două grupuri – urcă la bord; iar în etapa finală sosesc „întârziații”.
Aflarea procesului de adoptare este ceea ce Moore numește „prăpastia”. Prăpastia separă primii adoptatori de majoritatea timpurie, deoarece cerințele acestor două grupuri sunt adesea foarte diferite. În imposibilitatea de a obține un punct de sprijin în mainstream, noile tehnologii vor cădea în prăpastie și vor pieri. Oricine a studiat vreodată cultura din Silicon Valley a văzut probabil o versiune a schemei lui Moore de zeci de ori. Dacă pare mai related acum decât înainte, este pentru că explică adoptarea criptomonedei atât de bine.

Rețeta adoptării în masă
Cum trec noile tehnologii prăpastia? Potrivit lui Moore, ei trebuie să se conecteze cu majoritatea timpurie. Acești primi consumatori sunt înfometați de informații despre noua tehnologie: cum funcționează și cum poate schimba viața oamenilor. Cel mai necessary, au nevoie de o poveste spusă în limba lor pentru a-și depăși scepticismul.
Fără o poveste convingătoare, este puțin probabil ca noua tehnologie să ajungă la majoritatea timpurie a adoptatorilor. Aici intră profesioniștii în mass-media în joc. Ei sunt cei care țes acea poveste și educă publicul. După cum o vede Moore, ei joacă un rol mai necessary în industrie decât cred mulți oameni.
Trecerea prăpastiei cripto
La începutul anilor 2010, potențialul revoluționar al criptomonedelor a fost înțeles de un grup de bază de criptopunk și pasionați de criptografie. Dar pentru marea majoritate, a fost o enigmă – dacă period deloc cunoscută.
Acest lucru a început să se schimbe în 2015, pe măsură ce pionierii și tehnologii cripto au dezvoltat energetic cripto different, cum ar fi Ether (ETH). Între 2017 și 2020, numerarul digital a fost colectat de primii adoptatori. Și în 2020, criptomoneda a atins un second critic: se afla pe drumul către așa-numitul „Massive Scary Chasm”.
Prima prăpastie pe care a traversat-o a fost în 2017. Plină de promisiuni, a transformat primii adoptatori în entuziaști și entuziaștii în vizionari. Noua tehnologie nu mai putea fi respinsă: părea să prefigureze un mare salt înainte, un viitor a cărui economie ar arăta radical diferită. Și, ca o aplicație ucigașă, care ia lumea prin furtună, a devenit publică într-un mod mare – cu o ofertă inițială de monede.
În 2020, instituțiile mari, cum ar fi PayPal, Sq., MicroStrategy și JPMorgan, au condus cursa de criptomonedă, în timp ce investitorii cu amănuntul – care au găsit mai ușor ca niciodată să cumpere Bitcoin (BTC) – a alimentat impulsul. Dar, pentru a-și continua creșterea și a trece de la majoritatea timpurie la majoritatea târzie, criptomoneda trebuie să își demonstreze viabilitatea la scară de masă.
Legate de: Integrarea criptografică a PayPal va aduce cripto maselor? Experții răspund
Potrivit lui Moore, pentru ca o nouă tehnologie să intre în mainstream, trebuie să găsească un cap de plajă. Crypto și-a găsit cu siguranță propriile: consumatorii care doresc să facă tranzacții transfrontaliere rapide și ieftine fără intervenția terților. După cum se întâmplă, mulți dintre acești consumatori trăiesc în țări cu instabilitate economică și politică, ceea ce explică de ce Bitcoin este în plină expansiune în locuri, cum ar fi Argentina, Iran, Turcia și Nigeria.
Se pare că cripto este pe drumul cel bun spre adoptare? Există totuși riscuri. Companiile bazate pe vânzări care urmăresc întreaga piață criptografică, dar care nu au atenție către clienți și produse, pot cădea cu ușurință în temutul prăpastie.
Luptându-și drumul spre mainstream
Deci, care este rețeta pentru adopția în masă? Noii clienți trebuie să știe de ce ar trebui să cumpere pe piața criptografică și cum – acesta este motivul pentru care, în acest stadiu al pieței, este crucială dezvoltarea unei strategii de comunicații solide.
Campaniile de advertising and marketing viguroase ne arată valoarea și semnificația noilor produse. În cazul criptomonedelor, mass-media trebuie să adopte o abordare în trei direcții: explicarea numerarului digital în termeni pe care toată lumea le poate înțelege, obținerea unor lideri de gând influenți care să-l susțină și familiarizarea clienților cu concurența, în primul rând băncile, Rezerva Federală și acțiunile – acele intenționat să zdrobească criptomoneda.
Mai mult, dacă cripto-ul ca produs dorește să achiziționeze clienți pragmatici, cei care sunt la limita ciclului de viață al adoptării tehnologiei, trebuie să țină cont de faptul că acești clienți doresc să cumpere de la un lider de piață cu o reputație puternică. De aceea, stabilirea leadershipului gândirii este cheia oricărei strategii de comunicare.
Încă nu sunteți sigur dacă industria criptografică ar trebui să se concentreze asupra comunicațiilor? Ei bine, procesul a început deja și probabil că va apărea bulgări de zăpadă de aici, câștigând avânt pe măsură ce vor apărea mai multe oportunități de a investi în criptomonede.
În lunile următoare, ne așteptăm să vedem evoluții mari în industrie, cum ar fi băncile majore care lansează servicii de custodie criptografică, brokerajele care deschid accesul la produse cripto, noi comercianți cu amănuntul care acceptă numerar digital și instituții mari care lansează aplicații pe blockchain-uri publice.
Dar poate cea mai importantă schimbare va fi în modul în care vorbim despre criptomonede, de unde conversația se va schimba De ce ar trebui să investesc? la De ce nu suntem deja investiți?
Acest articol nu conține sfaturi sau recomandări privind investițiile. Fiecare mișcare de investiții și tranzacționare implică riscuri, iar cititorii ar trebui să își desfășoare propriile cercetări atunci când iau o decizie.
Opiniile, gândurile și opiniile exprimate aici sunt numai ale autorului și nu reflectă sau reprezintă în mod necesar opiniile și opiniile Cointelegraph.
Anastasia Golovina este un specialist în comunicații cu o vastă experiență în proiecte criptografice. Ea a gestionat comunicarea pentru various startup-uri criptografice din SUA și Europa, cum ar fi Ledger, Celsius Community, Algorand, MEW, Bitfury, Waves și altele. Specialitățile sale includ relații cu mass-media, comunicări de criză și managementul comunității.