India trebuie să-și revoluționeze industria media digitală cu blockchain

India are mai mult de 65% din ut populației sub vârsta de 35 de ani, vârsta medie la nivel național fiind de 29 de ani. În plus, din cei 1,3 miliarde de oameni din India, doar jumătate utilizează în prezent telefoane cell și mai puțin de jumătate din acest număr sunt smartphone-uri.
Chiar dacă India este una dintre cele mai populate țări din lume, utilizarea internetului rămâne la 41%, cu 700 de milioane de indieni conectați în prezent la web. Acest lucru lasă loc incredibil de creștere în India, care rămâne în urma celorlalte economii emergente atât în ceea ce privește accesul la web, cât și proprietatea smartphone-urilor. Această populație mare, slab deservită, a fost mult timp ținta antreprenorilor mondiali și a corporațiilor de mega tehnologie.
O oportunitate de 5 miliarde de dolari
Potrivit unui studiu, aproximativ 84% dintre utilizatorii indieni accesează internetul în scopuri de divertisment. În 2019, a existat o creștere a fluxului over-the-top sau OTT, atât audio, cât și video, în primul rând condus de conținutul și sportul authentic. De exemplu, Cupa Mondială de cricket a fost transmisă pe platformele OTT.
Și există, de asemenea, efectul Bollywood – a val de migrare a vedetelor de cinema de pe marele ecran pe servicii de streaming. Acesta este un efort de a intra în bazele fidele de fani și de a adopta hack-urile. Poate fi și o afacere bună. Potrivit unuia raportSe preconizează că piața de streaming OTT din India va fi evaluată la 5 miliarde de dolari până în 2023.
Această piață este condusă în prezent de persoane precum Hotstar (o filială a Disney), care are peste 300 de milioane de utilizatori. Alți mari jucători precum YouTube, Amazon Prime și Netflix, precum și servicii interne, precum Eros Now, Voot, Zee5, Arre și ALT Balaji, își construiesc bibliotecile de conținut pentru a câștiga cota de piață în India.
Pe partea de streaming muzical, există numeroase opțiuni. Cu toate acestea, în ciuda acestei varietăți, există încă critici cu privire la modul în care serviciile de streaming allow chiar modelul pe care mulți dintre ei au încercat inițial să îl perturbe. Fie că a fost prin proiectare sau din greșeală, aceste platforme au devenit noile portaluri ale conținutului și distribuției digitale.
Streamingul reinventat
Revoluțiile tehnologice se desfășoară întotdeauna pe spatele idealiștilor cărora le lipsește adesea influența politică, dar sunt conduse de dorința arzătoare de schimbare. Multe versiuni ale acestei revoluții sunt în curs de desfășurare. Acestea remodelează industriile, spală bazele unei afaceri vechi și lasă oamenii să construiască sisteme noi și mai bune. Cu toate acestea, când vine vorba de mass-media digitală, rămâne un establishment bine înrădăcinat.
Majoritatea furnizorilor de streaming oferă în prezent fie abonamente pay-to-play, fie sisteme extractive bazate pe reclame, care monetizează agresiv atenția utilizatorilor lor. Dar dacă ar exista o modalitate mai bună de a satisface nevoile consumatorilor de conținut digital în timp ce abordează limitările din modelele media actuale? Există, și asta datorită, parțial, tehnologiei, care a devenit mai viabilă din punct de vedere comercial în ultimii ani.
Construirea unei noi fundații
În ultimii ani, tehnologia blockchain a apărut ca o forță transformatoare în a number of aspecte ale operațiunilor din sectorul public și privat. Promisiunea sa de proprietate descentralizată, imuabilitate și securitate a datelor criptografice a transformat mai mult de câteva capete.
În India, cazurile de utilizare a blockchain-ului sunt explorate, iar tehnologia se confruntă cu cereri în domeniul bancar, asigurărilor, logisticii și asistenței medicale. Deși majoritatea jucătorilor financiari sunt primii factori care valorifică această tehnologie, alții îi urmăresc. Am trecut de etapa în care, în termeni practici, blockchain-ul a fost puțin mai mult decât un cuvânt cheie. Acum, hype-ul s-a calmat și există mai multe implementări din lumea reală.
Conținut digital pe blockchain
Câteva proiecte legate de blockchain au apărut pentru a oferi o alternativă la hegemonia crescândă a platformelor de streaming. În ceea ce privește conținutul digital, tehnologia este interesantă din mai multe unghiuri. În primul rând, cut back potențial puterea deținută de gatekeeperii corporativi. Acest lucru se datorează faptului că, în centrul său, permite stocarea și prelucrarea datelor într-o manieră distribuită fără interferențe din partea unui organism central.
Distribuind puterea în mod mai echitabil, tehnologia blockchain prezintă posibilitatea redefinirii relației dintre producătorii de conținut, mărci și spectatori. Și aceasta este cea mai interesantă promisiune, deoarece, în acest mod, modifică modelele de afaceri și poate construi sisteme cu participare directă și beneficii pentru toate părțile interesate.
Noi soluții
O platformă video-on-demand bazată pe blockchain permite simplificarea interacțiunilor. Pentru creatorii de conținut, un avantaj principal este eliminarea serviciilor intermediare. În același timp, clienții pot profita de modelul pay-per-view, o abatere semnificativă de la modelele customary de abonament. Dar se poate face și un pas mai departe.
O platformă VoD susținută de blockchain poate fi proiectată pentru a permite utilizatorilor să obțină valoare pentru a-și contribui atenția, implicarea și datele la rețea. Acesta este un improve cheie în ceea ce privește incluziunea financiară. În loc să fie tratați ca o marfă, să primească taxe pentru acces sau să fie bombardați cu reclame, utilizatorii vor putea câștiga pentru vizionarea de conținut și implicarea în comunitate. Aceste recompense ar putea veni sub formă de recompense bazate pe blockchain – un beneficiu pentru utilizatori, precum și un motor pentru a stimula loialitatea și creșterea pe platformă.
Astfel de modele abordează probleme precum diluarea veniturilor pentru creatorii de conținut, problemele legate de drepturile de autor și – critice într-o țară precum India – accesul financial la mass-media. În plus, în unele cazuri, creatorii trebuie să facă față oportunităților de monetizare pierdute din cauza ineficienței distribuției, a câștigurilor netransparente și a atribuțiilor nejustificate ale drepturilor – alte probleme pe care introducerea blockchain-ului este gata să le rezolve.
Din partea utilizatorului, un sistem cu noi stimulente bazate pe blockchain elimină necesitatea de a vă face griji cu privire la confidențialitatea datelor, așa cum s-ar putea în cadrul unui mannequin freemium. O astfel de rețea este de încredere și sigură prin design, utilizând scheme de criptare dovedite de-a lungul mai multor ani. În cele din urmă, în timp ce serviciile centralizate pot fi cenzurate, controlate sau chiar luate offline, rețelele descentralizate rămân rezistente la cenzură.
Stimulente mai bune
Pirateria și partajarea ilegală de fișiere este o problemă majoră pentru creatorii și distribuitorii de conținut digital și este alimentată în principal de bariere de value. Rezultatul este că producătorii nu sunt despăgubiți corespunzător, iar agenții de publicitate care caută un public țintă sunt ignorați sau ignorați. În particular, aceasta este o problemă pentru mărcile care doresc o relație mai directă, orientată către o perspectivă cu consumatorii.
Este posibil să se rezolve aceste probleme prin valorificarea caracteristicilor unice ale blockchain-ului pentru a crește transparența și a dezintermedia relația dintre consumatori și mărci. De exemplu, protocoalele de probă fac posibilă monitorizarea corectă a utilizării și vizionarea ratelor, furnizarea de date de implicare în timp actual și recompensarea utilizatorilor pentru atenție. Acest lucru subminează stimulentul utilizatorului pentru piraterie și compensează proprietarii de conținut. De asemenea, creează o relație mai directă, mai bogată în informații între agenții de publicitate și consumatori.
Gânduri finale
În timp ce numărul de utilizatori de web și de proprietari de smartphone-uri este în tendințe ascendente, India prezintă o confluență unică de factori: o populație tânără, înfometată de tehnologie și price de penetrare relativ mici pentru tehnologia digitală. Nu numai atât, dar, datorită blocării COVID-19, se estimează că baza de utilizatori activi lunari din India din India va crește mai repede decât se aștepta până în 2021. În următorii cinci ani, numărul de utilizatori este proiectat să fie aproape de 1 miliard.
Furnizarea actuală de conținut digital în India este plină de probleme – putere centralizată, experiență slabă a utilizatorului, piețe fragmentate, piraterie și restricții structurale – care limitează alegerea consumatorilor. Tehnologia blockchain oferă coloana vertebrală necesară pentru a revoluționa mass-media digitală, permițând inovații în ceea ce privește experiența clienților, implicarea bazată pe date și economia ecosistemului în beneficiul comunității.
Viziunea și tehnologia sunt acolo; ceea ce rămâne este lupta împotriva titularilor și educarea consumatorilor că există o lume digitală mai bună.
Acest articol nu conține sfaturi sau recomandări privind investițiile. Fiecare mișcare de investiții și tranzacționare implică riscuri, iar cititorii ar trebui să își desfășoare propriile cercetări atunci când iau o decizie.
Opiniile, gândurile și opiniile exprimate aici sunt doar ale autorului și nu reflectă sau reprezintă în mod necesar opiniile și opiniile Cointelegraph.
Mario Casiraghi este directorul financiar și directorul de strategie al Xfinite International, o platformă de divertisment international bazată pe blockchain. Mario este implicat în sectorul blockchain din 2016, mai întâi ca fondator al DandYlion și ca partener la Blockchain Resolution Companions. El a lucrat anterior pe piețele financiare tradiționale, atât la Financial institution of America Merrill Lynch, cât și la RBS.