De ce lumea criptografică trebuie să-și construiască un Amazon propriu
Când Satoshi Nakamoto a eliberat cartea albă pentru Bitcoin, viziunea sa a fost simplă: crearea unei forme de numerar digital care permite trimiterea plăților fără implicarea unei bănci.
Puțini ar fi putut anticipa cât de populară ar fi criptomoneda – să nu mai vorbim de capacitatea sa de piață impresionantă de 635 miliarde de dolari. Dar succesul Bitcoin a depins în mare măsură de modul în care acest activ digital este adesea cumpărat și păstrat pentru speculații. Potrivit unui sondaj recent Binance, doar 11% dintre cei care dețin cripto o folosesc pentru a efectua plăți.
Amazon și eBay au arătat un interes redus în implementarea suportului pentru activele digitale, o mișcare care ar permite milioane de utilizatori să își cheltuiască cripto-ul în mod liber. O ironie de lungă durată constă în modul în care puteți cumpăra cămăși pro-Bitcoin pe ambele platforme … dar numai în numerar.
Așteptarea în jur ca acești titani de comerț digital să îmbrățișeze cripto s-ar putea să nu fie nici cea mai bună abordare de luat. Bitcoin există de mai bine de un deceniu, Ether a fost lansat pentru prima dată în 2015, iar mii de altcoini și-au urmat urmele. Comercianții cu amănuntul independenți mai mici au început să permită utilizarea monedelor majore pentru terapia cu amănuntul, dar mulți dintre acești comercianți au sedii în nișă și au o gamă limitată de produse.
Ca urmare, crește consensul cu privire la faptul că sectorul criptografic ar trebui să își construiască propriul răspuns pentru Amazon și eBay. Avantajele se extind dincolo de asigurarea faptului că activele digitale pot fi utilizate în cele din urmă pentru scopul propus. Luarea acestei inițiative va împiedica fluxul de capital către titanii tehnologici care generează deja revenue de miliarde de dolari pe trimestru. Mai bine, poate duce și la un ecosistem mai echitabil – unul în care întreprinderile mici care își vând marfa plătesc taxe mai mici și își protejează marjele de revenue subțiri.
Libertate financiara? Nu te baza pe asta
Pentru startup-urile de comerț digital care construiesc platforme criptografice, nu este vorba doar de a facilita cumpărarea unei perechi de adidași folosind Bitcoin. Este vorba despre livrarea unei adevărate incluziuni financiare pentru toți – și livrarea tehnologiei blockchain către milioane de oameni.
În prezent, dacă doriți să cumpărați ceva de pe Amazon sau eBay, va trebui să aveți un card de debit – și pentru aceasta, veți avea nevoie de un cont bancar. Este puțin confort pentru sutele de milioane de oameni care nu au acces la aceste servicii financiare. Obținerea unui card de credit score prezintă și mai multe obstacole, deoarece va trebui să demonstrați că aveți un venit stabil și că vă încadrați în criteriile stricte de creditare ale unei bănci. Și, deși sunt disponibile carduri preplătite care pot fi completate cu numerar, acestea sunt adesea supuse unor taxe de tranzacție ridicate.
Toate acestea au contribuit la crearea unei lumi în care efectuarea de achiziții este aproape imposibil de realizat fără implicarea unei bănci undeva în jos. Și, deși criptomonedele pot fi convertite în fiat pentru a face achiziții de comerț digital, acest proces poate ajunge să fie dificil și consumator de timp.
Alternativa
DeFi pentru tine se poziționează ca răspunsul industriei cripto la Amazon și eBay. Platforma își propune să sprijine întreprinderile mici și mijlocii, permițându-le să-și vândă produsele în schimbul activelor digitale.
Pe lângă faptul că democratizează lumea comerțului cu amănuntul, compania are ambiții îndrăznețe de a zdruncina lumea împrumuturilor, permițând oricui să-și înființeze propriile case de amanet și să emită împrumuturi pe termen scurt garantate prin contracte inteligente. Utilizarea tehnologiei blockchain permite cuiva să demonstreze că este de încredere în timp și să acceseze condiții preferențiale de împrumut – fără a fi nevoie să se potrivească criteriilor restrânse ale unei bănci.
Prin DeFi For You, utilizatorii devin propria lor bancă – și au posibilitatea de a-și începe propria afacere.
Într-o sesiune recentă AMA cu Cointelegraph, CEO-ul DeFi For You, Adam C. Chaplin, a spus că a fost inspirat de un documentar despre un magazin de amanet din Marbella, specializat în a permite oamenilor bogați să-și folosească articolele de lux ca garanție – deservind persoane cu valoare netă ridicată, care pot întâmpinați din când în când probleme cu fluxurile de numerar.
„Îi ajutăm pe cei nebănciți, îi ajutăm pe piața de vârf, putem deschide acest lucru literalmente milioane de oameni – și micro-împrumuturile sunt și ele mari”, a spus Chaplin.
Există un obstacol care ar fi putut împiedica Amazon și eBay să accepte cripto: îngrijorări legate de scalabilitate. Blockchain-ul Ethereum a devenit extrem de well-liked printre protocoalele DeFi în ultimele 12 luni, însă toată această congestie a făcut ca rețeaua să scârțâie sub presiune. DeFi For You a reacționat la acest lucru optând pentru utilizarea lanțului inteligent Binance, care se mândrește cu viteze mai rapide și costuri mai mici, datorită unui timp de blocare între trei și cinci secunde.
DeFi For You deține o ofertă DeFi inițială de 24 de ore pe lanțul inteligent Binance, care începe la ora 22:00 UTC pe 31 ianuarie.
Declinarea responsabilității. Cointelegraph nu aprobă niciun conținut sau produs de pe această pagină. În timp ce ne propunem să vă oferim toate informațiile importante pe care le-am putea obține, cititorii ar trebui să își facă propriile cercetări înainte de a întreprinde orice acțiune legată de companie și să își asume întreaga responsabilitate pentru deciziile lor, nici acest articol nu poate fi considerat un sfat de investiții.