Alex Treece: Motive intangibile Ethereum și Bitcoin Lead
Finanțele descentralizate (DeFi) explodează. Cantitatea de capital blocat în DeFi, o măsură de tracțiune imperfectă, dar utilă, a atins latest maxime istorice de 35 de miliarde de dolari.
Astăzi, Ethereum este rețeaua dominantă pentru DeFi în toate valorile importante, inclusiv fluxurile de capital, capitalul blocat, numărul de proiecte și dezvoltatorii.
Alex este cofondator la Zabo, o platformă care permite companiilor de servicii financiare și financiare să conecteze cu ușurință conturile de criptomonede la aplicațiile lor.
Creșterea explozivă a DeFi a stârnit o bătălie deja acerbă printre platformele de contracte inteligente, cunoscute și sub denumirea de „Ethereum-killers”, pentru a câștiga o parte din categoria emergentă.
Tushar Jain, partener la firma de cripto-întreprindere Multicoin Capital, a făcut latest comentarii pe Twitter punând sub semnul întrebării dominanța DeFi a Ethereum:
Opinia lui Jain este susținută de mulți investitori inteligenți și poate fi rezumată ca: în cele din urmă, performanța mai mare, rețelele mai bine concepute și mai puțin costisitoare vor începe să se alimenteze cu cota de piață DeFi a Ethereum.
Într-adevăr, investitorii au investit miliarde în platformele contractuale inteligente concurente în sprijinul acestei teze exacte.
Cu toate acestea, în ciuda multor platforme concurente care lansează și desfășoară cantități mari de capital în eforturile lor, efectele de rețea și șanțul Ethereum sunt inexplicabil la fel de puternice ca oricând. Cum este posibil acest lucru?
Este posibil, deoarece Ethereum are un puternic lively necorporale care sunt incredibil de greu de reprodus și de concurat.
Aceasta nu este o nouă dinamică – dominația intangibilă a fost observată de mult timp și a afectat și piețele și companiile tradiționale.
Coca-Cola, Google și … Ethereum?
În basic, puteți împărți activele în două categorii: corporale și necorporale.
Imobilizările corporale sunt de natură fizică – lucruri precum bani, echipamente și servere. Pentru rețelele de calculatoare, un activ tangibil ar putea embody câtă putere de calcul poate fi livrată sau cât de repede poate fi rulată o interogare – lucruri bazate pe proprietățile fizice subiacente ale rețelei. Având în vedere natura fizică a activelor corporale, acestea sunt destul de ușor de cuantificat și măsurat.
În schimb, activele necorporale nu există sub formă fizică – cum ar fi proprietatea intelectuală, recunoașterea mărcii și încrederea. Imobilizările necorporale pot fi foarte dificil de cuantificat, ceea ce face mai dificilă identificarea influenței lor asupra rezultatelor finale, cum ar fi câștigurile sau numărul de conexiuni dintr-o rețea. Imobilizările necorporale pot fi, de asemenea, incredibil de greu de reprodus, deoarece crearea lor se bazează adesea pe ceva mult mai complicated, cum ar fi gândurile unui creier uman.
Investitorii știu de multă vreme că companiile de succes au calități intangibile puternice, oferindu-le capacitatea de a acumula o valoare supradimensionată și de a rămâne extrem de aggressive pe perioade lungi.
Luați în considerare o companie precum Coca-Cola. Imaginați-vă că ați creat o cola care avea un gust chiar mai bun decât Coca-Cola („performanță mai mare”) și ați furnizat suficient capital pentru a construi o rețea de distribuție mondială mai bună pentru a rivaliza cu Coca-Cola („mai scalabilă” și „mai puțin costisitoare”).
Investitorii știu de multă vreme că companiile de succes au calități intangibile puternice, oferindu-le capacitatea de a acumula o valoare supradimensionată
Vă va permite să convingeți majoritatea băutorilor de cola existenți și noi să oprească Coca-Cola?
Activele tangibile ale Coca-Cola – ingredientele brute care alcătuiesc gustul, ambalarea și distribuția Coca-Cola – nu sunt cele care asigură singura poziția dominantă pe piață a companiei. Coca-Cola este dominantă astăzi datorită activelor necorporale: conștientizarea universală a mărcii, loialitatea clienților și modul în care îi face pe oameni să se simtă. Acestea sunt incredibil de greu de reprodus.
Cu toate acestea, Coca-Cola este un brand de consum. Dar tehnologia? Același trend îl găsim și acolo.
Google este un exemplu clar de dominanță intangibilă pe o piață tehnologică. În timp ce Google este privit pe scară largă ca având cea mai bună tehnologie (o parte a mărcii sale și, astfel, intangibilă), la fel ca Coca-Cola, marca sa este atât de puternică încât a devenit un termen generic („google it”).
Astăzi, la mai bine de 20 de ani de la înființarea Google, motoarele de căutare concurente rămân în continuare în spatele cotei de piață a Google de 85% +. De ce? Imobilizări necorporale inatacabile, inclusiv marca, încredere și volumul de căutare existent, care împreună fac parte din șanțul care permite Google să mențină continuu active corporale superioare pe perioade lungi.
Ethereum intangibilul
Dar rețelele open source? Se aplică aceleași reguli?
În rețelele open source, există mult mai puține active necorporale cu care să lucrați. Nu există brevete sau proprietate intelectuală care să facă o rețea mai bună decât cealaltă. Toate rețelele concurează pe un plan vast, complet deschis, vizibil și copiat de toți.
Inițial, poate părea că acest lucru face ca activele tangibile, precum viteza rețelei, puterea de calcul sau disponibilitatea capitalului să fie mai valoroase.
Dar este chiar opusul. Imobilizările corporale sunt reproduse mai ușor în software-ul open-source decât aproape oriunde altundeva. La fel ca în afacerile tradiționale, imaterialele sunt rege în open source.
Rețelele concurente sunt repede relevate tangibil puncte slabe din rețeaua Ethereum: taxe mari de tranzacție (nu ieftine), lipsă de scalabilitate (nu rapidă) și chiar contracte inteligente ușor de identificat (nu sunt sigure).
Dar nu reușesc să aprecieze pe deplin că imensele active necorporale ale Ethereumului sunt adevăratul șanț din spatele dominației sale:
- O interconectare vastă, în expansiune rapidă, a energiei dezvoltatorilor (dovada muncii), a capitalului, a activelor și a proiectelor (asemănătoare cu șanțul existent al volumului de căutare Google)
- Un brand de criptomonede al doilea doar după Bitcoin (liderul categoriei) și marca dominantă în DeFi, unde Ethereum este departe și de departe liderul categoriei
- O comunitate fanatică loială care include cea mai dominantă rețea de dezvoltatori și proiecte din întreaga industrie criptografică.
Atacarea în principal pe o bază tangibilă – „tehnologie mai bună” și mai multe resurse – nu va mai scoate Ethereum din poziția sa dominantă decât „cola mai bună” sau „rezultate mai bune ale căutării” vor elimina Coca-Cola sau Google. Șanțul intangibil în această etapă este pur și simplu prea larg, oferind Ethereum raza liberă pentru a continua să construiască infrastructura tangibilă.
Multe echipe bine valorificate, super-talentate și bine intenționate au construit și lansat rețele care s-au străduit (până acum) să pună un pic în dominanța DeFi a Ethereum. Cele mai multe dintre aceste încercări au în comun că presupun că producerea de rezultate tangibile superioare în aceleași categorii pe care le deține Ethereum va fi strategia de a câștiga.
Dar noi utilizatori?
Comentariul lui Jain face important distincția de „nou Utilizatori DeFi ”, ceea ce înseamnă că dominația Ethereum nu va dura pe măsură ce DeFi crește și există mulți participanți noi.
Cu toate acestea, nu trebuie să ne uităm mai departe decât Bitcoin pentru a vedea precedentul opus.
Similar cu Ethereum și de două ori mai mult timp, Bitcoin s-a confruntat și, în cele din urmă, a concurat pe fiecare concurent la tronul rețelei dominante, descentralizate, de valoare. Similar cu Ethereum, Bitcoin a fost constant atacat peste limitele percepute ale rețelei sale, inclusiv faptul că este prea lent și nu este scalabil.
Șanțul intangibil în această etapă este pur și simplu prea larg, oferind Ethereum raza liberă pentru a continua să construiască infrastructura tangibilă.
Cu toate acestea, în ciuda unui număr aparent infinit de iterații tangibile, fiecare concurent Bitcoin nu a reușit să genereze un șanț intangibil de semnificație în brand, conștientizare, încredere sau adopție. În loc să se clatine, Bitcoin a dominat piața cu o cotă de peste 60% în funcție de capitalizarea pieței. Brandul de „aur digital” al Bitcoin a devenit atât de puternic încât nici măcar aurul în sine poate scăpa Gravitatea intangibilă a Bitcoin.
Doisprezece ani și mii de concurenți mai târziu, Bitcoin continuă să convertească o porțiune supradimensionată a utilizatorului de criptare incrementală.
Singura rețea cu o marcă, urmăritori fideli și efecte de rețea similare Bitcoin este Ethereum. Le-a obținut prin crearea unor categorii complet noi – contracte inteligente și DeFi – care nu concurau direct cu Bitcoin. Dacă Bitcoin și companiile de web cu efecte de rețea puternice, intangibile sunt vreo indicație, ne îndreptăm spre mai multă dominație pentru Ethereum, nu mai puțin, condus de un șanț intangibil în continuă expansiune.
Deci, ce să facă un tehnolog concurent? Nu mai construi? Nu mai investiți?
Tehnologii ar trebui să proceed să construiască și să investească în noi categorii în care autenticitatea produsului și a viziunii lor vor atrage nu doar utilizatori, ci și adepți fideli.